Heet, heter, heetst - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Loes Broeren - WaarBenJij.nu Heet, heter, heetst - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Loes Broeren - WaarBenJij.nu

Heet, heter, heetst

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

15 Juli 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Lieve familie en vrienden,

Gisteren was dan de grote dag en konden we naar het vliegveld! Lekker toeristisch met de trein kwamen we mooi op tijd aan. Alles ingecheckt en dan is het wachten... Ons vliegtuig was wat te laat uit Dubai vertrokken met als gevolg dat we een half uurtje later dan gepland in de lucht hingen. Na nog een lekkere maaltijd achter over te hebben geslagen, ons heerlijk te hebben vermaakt met de nieuwste film en toch ook wat pogingen om te slapen, kwamen we een half uur eerder aan in Dubai. Sta je dan om 5.30 (NL 3.30) in Dubai met een buitentemperatuur van 35 graden... Top dat beloofd weinig goeds. Nadat meneer dekbedovertrek en theedoek een stempeltje in ons paspoort had gezet, hebben we ondanks de ramadan, die we inmiddels aardig vervloeken, toch een ontbijtje kunnen scoren.

Zodoende stonden we om 7.45 tussen alle werkende lui in de metro. Eerste halte: burj khalifa (hoogste toren ter wereld) en de dubai mall (grootste winkelcentrum ter wereld). Dit ging allemaal prima tot we buiten kwamen... Wat een HITTE! Stel je een sauna voor, wat minder luchtvochtigheid plus een warme föhn. Onze gok was dat het rond de 45 graden is geweest vandaag... Doet er niet toe, wij gingen de toren in! Een rondje om de toren gelopen om er uiteindelijk achter te komen dat we er al dichtbij hadden gezeten *zucht*. Als allereerste liepen we richting de entree. Roltrapje op en vervolgens een lift die ons in een minuut naar verdieping 124 (hoogte: 450m) bracht (bewijs met filmpje volgt bij goed internet). Boven hebben we ons staan vergapen aan het uitzicht, dit was wel heel tof!!

Volgende Guinness word record wat we gingen bezoeken was het aquarium IN het winkelcentrum. De haaitjes zwemmen gezellig tussen de pijlstaartroggen en dat tegenover een snoepwinkel. Bijzondere lui die dubaianen... We hebben ons daarna begeven naar het "oude" Dubai. Een goede omschrijving is een combi van de film aladin en de sfeer rondom 1001 nacht. Moskeeën, kleine straatjes met zandgele huisjes e.d. Een nadeel dit moest lopend door die hitte, wat toch ontzettend tegenvalt. Volgens ons kun je gewoon weg niet aan die hitte wennen, toch liepen wij als enige ons kapot te zweten en liep iedereen door. Hier komt de ramadan om de hoek kijken. Iedereen in Dubai is bij wet verboden te eten, drinken, roken of zelfs kauwgom kauwen op straat. Doe je dit wel, krijf je een boete of gevangenisstraf. Toch maar liever niet... Dus zonder goed te kunnen drinken (lees: slokjes uit het flesje in de wc, flesje in het zakje houden, stiekem als we ergens liepen...) probeerden we de hitte te trotseren. Dit hebben we tot 15.00u volgehouden. Compleet afgebroken na vele kilometers (nadeel als de maatschappij kickt op woorden als: hoogste, langste, grootste etc) kwamen we terug op het vliegveld, helaas met nog 8u te gaan tot onze volgende vlucht... Na een douche en een hapje eten (mag wel in niemandsland!) voelen we ons alweer wat meer mens en wachten we nu tot de volgende nachtvlucht naar Bangkok!

Ik ga zo proberen wat foto's erbij te zetten, als het internet dit gaat toelaten ;)

Tot de volgende keer weer!

Liefs,
Loes

• 15 Juli 2013 - 22:54

Malou:

Ha Fam. B!
    Beduidend beter weer in Dubai dan 3 jaar terug zo te zien ;) Mooi dat jullie eerste deel van de reis goed verlopen is. Goede vlucht nr 2..
    Veel plezier in Thailand!
    X Malou

• 16 Juli 2013 - 09:41

Ine:

Prachtige foto's. Leuk hoedje heb je op Willem! En hebben jullie Thea thuis gelaten? Zie geen foto van haar. Zij is zeker de fotograaf? Veel plezier nog. Ik volg jullie.
    Ine