Vertraagd naar the big apple - Reisverslag uit Meat Packing District, Verenigde Staten van Loes Broeren - WaarBenJij.nu Vertraagd naar the big apple - Reisverslag uit Meat Packing District, Verenigde Staten van Loes Broeren - WaarBenJij.nu

Vertraagd naar the big apple

Blijf op de hoogte en volg Loes

29 September 2015 | Verenigde Staten, Meat Packing District

Lieve allemaal,

Een nieuwe reis zorgt voor een nieuw reisverslag! Zoals velen al wel weten ben ik naar de states gevlogen om Lisanne op te zoeken in Boston en heb daar van te voren een paar dagen New York in m'n uppie aan toegevoegd.

Zondagmiddag begon mijn reis al bij Malou & Fallon in Rotterdam. Zo kon ik de dag erna sneller op Schiphol zijn. Zeker welkom bij een ochtendvlucht! De zondag brachten we door met spelletjes spelen, prima tijdverdrijf.
Maandagochtend was het erg vroeg, wel een voordeel dat we zo nog wat konden meekrijgen van de maansverduistering. Ik had echter geen zin om nog eerder dan 5.30 op te staan, dus had de bloedmaan gemist, maar stuk verduistering was ook wel tof! Samen met Malou naar het station, waar we nog even een ontbijtje weg werkten voordat ik de trein in moest. Eenmaal op Schiphol ingecheckt en toen begon het wachten. Ik heb al eerder alleen gevlogen, alleen stond er dan altijd iemand op me te wachten, dus met wat gezonde zenuwen en spanning stapte ik het vliegtuig in. Toen we zaten kregen we al te horen, dat we pas 45 min later mochten gaan.. Zucht, daar gaan we. De vertraging zouden we echter grotendeels wegpoetsen door en korte vlucht, dus geen probleem al dus onze piloot. Bijna bij Zurich aangekomen gingen we rondjes vliegen... Na het 5e rondje mochten we eindelijk gaan landen. Dit was een behoorlijke klus met heel veel wind. Dat verklaarde alles, er mocht veel minder landen en stijgen hierdoor. Eenmaal op het vliegveld moest ik doorlopen voor mijn aansluiting naar JFK. Ze hadden alleen al besloten de vlucht te vertragen doordat meerdere aansluitingen laat waren. Met die wind gingen we uiteindelijk pas een half uur later, maar ook hier zouden we het onderweg wel inhalen. Vorig jaar heb ik met Loes nog een hele theorie bedacht dat we met een vliegtuig zoveel mogelijk over land moeten vliegen.. Deze ging volledig naar de haaien toen we over zuid Frankrijk de oceaan op vlogen en pas land zouden zien in New York. 8,5 uur, 3 films, 2 maaltijden, 2 non stop jengelende kinderen en een Macedonische, niet Engels sprekende buurvrouw later, stonden we dan op JFK New York! Ik had bij de landing wel een perfecte plek, de gehele skyline van Manhattan kwam voorbij. Dat was wel heel tof!
Toen konden we naar de poppenkast van douane en security, wat al met al toch een uur duurde. Maar ik was er, hello NYC! Op naar m'n gedeelde taxi! Weer wat wachten later werd ik met 7 anderen in een Van gestopt en gingen we. Meteen de file in... Na 30 min kwam
dan de skyline van Manhattan weer voorbij. We reden een lange tunnel in en aan het andere eind reden we ineens tussen de wolkenkrabbers, gele taxi's en gillende sirenes. Dit was Manhattan zoals in de film! Kris kras bracht onze chauffeur iedereen weg, ik zat me intussen alleen maar te vergapen aan alles wat ik zag.. Rijden over Broadway en 5th avenue, een glimp opvangen van times square! Het werd ondertussen wel donker en tegen 19.30 waren we dan eindelijk bij The Jane, mijn hotel aan de Hudson river! Ik heb hier een eenpersoonskamer die eruit ziet als scheepskajuit, wel heel klein, maar normaal naar New Yorkse standaarden. De kamer is leuk en veel meer als slapen ga ik hier toch niet doen.. Kapot van mijn reis besloot ik in het hotel te eten en al snel lag ik compleet uitgeput in bed.

Tegen alle verwachtingen in werd ik vanochtend pas om 6.30 wakker. De vorige keer met dit tijdsverschil was het veel vroeger, dus dit was best prima. Nog even uitgezocht waar ik mijn New York Pass moest ophalen en uiteindelijk tegen 8.00u op zoek naar ontbijt. 5 min wandelen later, zweten als een otter door het benauwde weer met 26 graden, stond ik op 8th avenue bij de Starbucks.

Voor de mensen die New York en dan met name Manhattan niet kennen. De grote, lange straten heten avenue's van oost naar west opgeteld. Ik zit dus in het westen. Alle dwarse straten zijn genummerd vanaf het zuiden omhoog. We zaten nu op 14th street dus ook nog vrij zuidelijk. Ieder volgend huizenblok met een nieuwe straat loopt dan op, 15th, 16th street. Handig als je verdwaalt. En overal spreken ze dan over Downtown en Uptown, ga je omlaag of omhoog?

Na dit intermezzo gaan we verder, zo ook ik. Na mijn ontbijt, een goede herinnering aan San Fransisco, besloot ik te wandelen naar Times Square. 30 blokken verder moest ik even naar rechts en Broadway oversteken, overigens de enige schuin lopende straat in Manhattan, stond ik op het toeristische punt! Wat een licht geweld komt daar op je af! Het was er nog lekker rustig dus op mm gemak eens rondgekeken. Hierna mijn pass opgehaald en m'n kaartje voor de Hop on-hop off bus. Normaal ben ik daar totaal niet van, maar in een stad als deze is het wel heel handig! Eenmaal opgestapt reden we Uptown en kwamen langs de grote gebouwen terecht in the Upper West Side, een nogal rijke buurt. Aan de rechterzijde ligt central park en links alle hoge gebouwen. We kwamen zelfs het Empire Hotel uit Gossip Girl! Na een paar stops ben ik uitgestapt bij het American museum of Natural History. Het museum van Night at the Museum! In de hal komen de dino geraamtes je al tegemoet. Ik heb me hier echt staan vergapen en meteen bedacht dat ik hier ooit een hele dag heen moet! Veel Afrikaanse dieren staan er, vele dino geraamtes en een mega walvis! Na 2 uur rondwandelen ben ik toch maar gestopt en heb ik even wat gegeten. Terug naar de bus!

Mijn volgende stop was the Cathedral of St. John's divine. De grootste gotische kathedraal ter wereld. Helaas in de steigers, wat volgens de bekenden altijd zo zal blijven. Na een rondje terug naar de bus. Dit keer bleef ik langer zitten en gingen we door de wijk Harlem. Op naar de Upper East Side. Logischer wijs aan de andere kant van central park! Ook hier staan de hoge flatgebouwen met daarin de mega dure en grote penthouses en appartementen voor de rijkeren onder ons. Een korte stop bij het Guggenheim, aangezien het hele museum opnieuw werd ingericht. Ik kwam ook met name voor het gebouw, dus kwam goed uit. Mijn lichaam begon alleen te protesteren na m'n tocht van vandaag en daarbij begon het te druppen. Ik ben daarom maar terug gegaan naar m'n bus tot Times Square en daarna naar de "Subway". Even terug naar m'n hotel.

Na mijn tussenstop terug richting Times Square met diezelfde metro. Werkt allemaal met zo gemakkelijk alleen tijdens rushhour is het druk. Ik hoef maar 3 haltes dus was er snel genoeg weer uit. Op advies van Malou nog even bij de Toys'a'Rus op Times Square gekeken. Aangezien iemand daar een mega reuzenrad binnen heeft gezet. Hierna geheel op z'n Amerikaans bij de Mac gaan eten, aangezien ik op tijd mee wilde met de Night Tour met de hop on bus! Na het eten nog even bij de M&M winkel gaan kijken en daarna naar de bus. Het begon al te schemeren en rond 18.30 zat ik in de bus. We gingen over Times Square langs de grote hoogtepunten van Manhattan: bibliotheek, stukje Chrysler building, Empire State Building, Chinatown, Little Italy en daarna reden we over de Manhattan Bridge naar Brooklyn. Hierbij kregen we een fantastisch uitzicht op de Brooklyn Bridge, skyline van Manhattan in het donker en stuk verder het statue of Liberty! Kortom een fantastische toer! De foto's zeggen meer! Rond 20.20 ben ik uitgestapt en terug op de metro gegaan naar mijn hotel. Zometeen lekker slapen, want na zo'n dag ben je kapot!

Morgen wil ik o.a. met de boot langs statue of Liberty, 9/11 memorial en de Brooklyn Bridge over wandelen. Ze verwachten hier echter regen en een tropische storm, waarvan Lisanne al zei: meestal valt t wel mee. Dus kijk morgen eerst uit het raam voor mijn plan definitief wordt.

Tot snel, liefs,
Loes

  • 30 September 2015 - 08:47

    Mama:

    Loes leuk om te lezen hoe jou dag verloopt, ik had wel gedacht dat het alleen ook leuk zou zijn. Aan je foto' S te zien is dat ook zo. Nu lekker in je kajuit , en ik kijk al uit naar jou volgend verhaal.

    Liefs mama

  • 30 September 2015 - 10:18

    Lucia:

    Ha die Loes!
    Leuk om met jou weer op reis te zijn!
    Interessant om te weten hoe die straten lopen.
    We genieten weer mee, voorzichtig en tot de volgende route
    Gr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Meat Packing District

Loes

Actief sinds 31 Mei 2010
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 25548

Voorgaande reizen:

28 September 2015 - 14 Oktober 2015

New York & Boston

19 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Loes & Loes go USA

14 Juli 2013 - 14 Augustus 2013

Rondreis Thailand

12 September 2010 - 04 December 2010

Community Medicine in Oeganda

Landen bezocht: