Thaise kilometervreter - Reisverslag uit Phrae, Thailand van Loes Broeren - WaarBenJij.nu Thaise kilometervreter - Reisverslag uit Phrae, Thailand van Loes Broeren - WaarBenJij.nu

Thaise kilometervreter

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

18 Juli 2013 | Thailand, Phrae

Sawatdee kha!

Oftewel, hallo! We zijn in Thailand hoor. Na de uurtjes op het vliegveld te hebben gedood vertrokken we dit keer netjes op tijd uit Dubai. Een gebroken nacht later stonden we om 8.20u, Thaise tijd, aan de grond in Bangkok. Rondje langs de douane meneer voor een stempeltje. Daarna zagen we onze koffers weer na 36 uur, toch fijn dat die de tocht goed hadden doorstaan. Toen werd t zoeken naar de auto. Via de maatschappij kwamen we bij een donker oranje/licht bruine/terracotta (we zijn t er nog niet over uit) kleurige Nissan. Na alle krassen te hebben vastgelegd, en dat waren er veel, koffers ingeladen en de TomTom opgestart. Op naar Phimai!

Papa moest zich aanpassen aan de Thaise rijstijl. Te beginnen met links rijden, toch wel handig als t stuur dan rechts zit en je een automaat rijdt. Daarbij kennen de Thai weinig verkeersregels: snelheidslimiet, wat is dat?; inhalen doen we ten allen tijde, zowel zoals het hoort rechts, maar ook links; bij plaatsgebrek (lees: drie auto's op een tweebaansweg) schuiven we gewoon een stukje op naar de vluchtstrook; en als laatste wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Eitje!! Na een half uur reden we als ware Thai in ons scheurmonster. Na 3,5 uur naar het noord-oosten van Thailand hadden we 360 km afgelegd en waren we in Phimai. We legden aan bij Boonsiri Guesthouse. Simpel, met harde bedden, maar erg centraal.

De regio van Phimai staat bekend om de oude ruïnes van tempels uit het Khmer-regime. 'S middags eerst de tempel in de stad bekeken en gewandeld naar een 350 jaar oude boom die zo raar is gegroeid dat hij een stuk van 1400 vierkante meter overdekt, waar je onderdoor kunt wandelen. Toen we 's avonds wat wilden gaan eten was dat een flinke zoektocht. Uiteindelijk vonden we een restaurant waar niemand Engels sprak. Na wat handen en voeten werk kregen we heerlijk eten, gelukkig was er wel een Engelse kaart ;).

De volgende dag stond wederom in het teken van Khmer. Richting met de grens met Cambodja liggen twee grote complexen: Prasat Phanom Rung en Prasat Muang Tan. Langs mooie bergwegen kwamen we daar uit en het was erg mooi! Heerlijke rust. We waren de enige Europeanen als toeristen, misschien toch wat te ver uit de richting...?

Vandaag stond auto rijden op de planning. We moesten 720 km weg zien te duwen... Aangezien we als volgende bestemming Chiang Rai hebben, maar dit bijna 1000 km vanaf Phimai is, was het plan om te overnachten in Phrae. De eerste 300 km waren over binnen wegen waar we tussen de rijstvelden en de bananenbomen reden. Onderweg kwamen we de mooiste bomen in het wild tegen, waar ze bij Coppelmans een fortuin voor durven te vragen. Na zo'n 9 uurtjes onderweg te zijn geweest waren we dan in Phrae. Dit keer een hotel van een stuk meer luxe. Een rondje door de stad bracht ons langs mooie Chinese en Thaise tempels. We eindigden in een lokaal, met TL-lampen verlicht, restaurantje. Waar we voor weinig geld een super maaltijd kregen, o.a. verse garnalen (zie foto)!

Morgen reizen we door naar Chiang Rai. Daar zullen we o.a. gaan kijken naar de gouden driehoek (drielandenpunt: Thailand, Laos en Myanmar) en de Mekong!

Tot snel weer!

Liefs, Loes

• 18 Juli 2013 - 18:32

Silvia:

Hallo familie,

Zo te horen lukt het allemaal wel.
    Om jullie even op weg te helpen hebben we uitgezocht welke kleur de auto heeft:
    metalic oranje.
    Zou toch jammer zijn als je daar tijdens je vakantie over na moet denken :)

Groetjes van ons en oma

• 18 Juli 2013 - 19:36

Oma:

fijn dat jullie goed aan gekomen zijn. ik heb de fotos bekeken ze zijn heel mooi vooral de kleuren.
    dus ik kijk uit naar de volgende serie.

groetjes oma

• 18 Juli 2013 - 22:30

Arie:

Hallo ik zie dat jullie een roodbruine nissan rijden ??
    Leuke auto trouwens !!
    Geniet ervan we genieten van de verhalen en de foto's.

Groetjes Arie en Greet.

• 20 Juli 2013 - 14:31

Lucia En Ton:

Hallo luitjes.
    Leuk om te zien wat jullie allemaal meemaken.
    Willem links rijden gaat jou goed af.
    Leuke foto,s we wachten op de volgende serie.
    Lieve groetjes en voorzichtig.
    Lucia ton

• 20 Juli 2013 - 16:48

Oma :

hoi daar ben ik weer en nu zonder toe zicht 'wat had wiljann een rood kopke op een foto was het warm /
    het ziet er allemaal mooi uit daar '.zijn de bedden ook goed dan kunnen jullie goed uit rusten
    ik ga nu de hond eten geven groetjes van oma .

• 21 Juli 2013 - 13:25

Wieny:

Hallo allemaal wat n mooie foto's zeg en willem kun je al iets wijs uit die mooie kranten???
    Wel mee terug brengen hé???
    groetjes van ons 4en.

• 21 Juli 2013 - 16:44

Ma Oma :

hallo mensen hier ben ik weer de fotoos zijn erg mooi wat had wiljan een rood kopke was het warm
    hebben jullie goede bedden in het hotel dat is ook belang rijk he
    en er wordt wat af gereden daar zeg ik ga nu eten koken groetjes.