Het begin :D! - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Loes Broeren - WaarBenJij.nu Het begin :D! - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Loes Broeren - WaarBenJij.nu

Het begin :D!

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

31 Mei 2010 | Nederland, Maastricht

Hallo allemaal,

Om mijn wereldkennis te vergroten ga ik dit jaar nog 2 grote reizen ondernemen. In juli vertrek ik met mijn beste vriendinnetje Malou voor 3,5 week naar Thailand waar we gaan backpacken door dat land.
Op deze site zullen wij jullie daarover bijhouden: malouenloesinthailand.waarbenjij.nu .

Maar sinds vrijdag is het rooster van mijn co-schappen bekend en daaruit werd duidelijk dat ik 27 september 2010 ga beginnen met het co-schap Community Medicine in het Villa Maria Hospital in Masaka, Oeganda (dat ligt in Afrika, voor de wat minder wereldbekende ;)). Dit co-schap zal 10 weken duren en rond 5 december zal ik weer thuis zijn. Waarschijnlijk vertrek ik al wel eerder om nog wat rond te reizen :D! Hierover was ik natuurlijk helemaal aan het stuiteren. :D :D Inmiddels weet ik zelfs al dat ik samen met een studiegenootje zal gaan, zodat ik niet alleen in dat verre grote land zit.

Voor degene die niet weten wat Community Medicine inhoudt (wat ik ook pas net weet). Het co-schap Community Medicine houdt in dat je op allerlei afdelingen in een ziekenhuis meekijkt. Aangezien het Villa Maria Hospital een missieziekenhuis is wat onder meer wordt gesteund door een Maastrichtste stichting en het in een klein bergdorpje ligt, zijn er daar een bepaald aantal afdelingen waar ik mee zal lopen: Children's, Female's en Male's ward (m.a.w. de afdelingen waar kinderen, vrouwen en mannen liggen), maturnity ward (bevallingen), Outpatiënt clinic (nieuwe patiënten) en een aids afdeling.
Het ziekenhuis ligt op zo'n 150 km van de hoofdstad Kambala.

Maar eerst heb ik nog een tentamen te gaan, waarna ik als het goed is mijn bachelordiploma heb en met een gerust hart met Malou kan uitrusten om te beginnen aan een volgende 3 jaar.

Groetjes loes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Maastricht

Loes

Actief sinds 31 Mei 2010
Verslag gelezen: 78
Totaal aantal bezoekers 25585

Voorgaande reizen:

28 September 2015 - 14 Oktober 2015

New York & Boston

19 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Loes & Loes go USA

14 Juli 2013 - 14 Augustus 2013

Rondreis Thailand

12 September 2010 - 04 December 2010

Community Medicine in Oeganda

Landen bezocht: