Weer enkele stapjes verder - Reisverslag uit Best, Nederland van Loes Broeren - WaarBenJij.nu Weer enkele stapjes verder - Reisverslag uit Best, Nederland van Loes Broeren - WaarBenJij.nu

Weer enkele stapjes verder

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

23 Juni 2010 | Nederland, Best

Hallo allemaal,

Op dit moment behoor ik eigenlijk heel hard te studeren voor het tentamen van circulatie en longen, maar toch een kleine update aangezien er weer wat dingen gebeurd zijn! :)

Nadat onze grootste zorg geregeld was, het vliegticket, kwam natuurlijk de rest om de hoek kijken. Het visum weten we nog steeds niet, maar waarschijnlijk wordt dat maar gewoon in Oeganda op het vliegveld... (A)
Wel zijn we al iets meer te weten gekomen over onze accomodatie.. Nu komt het, want het blijft gewoon hilarisch en Afrikaans.. Ons mini huisje *lees 2 slaapkamers, keuken, woonkamer, badkamer en wc* kost welgeteld voor 10 weken rond de 75 euro! Dus daar kunnen Marlieke en ik zeker wel mee leven! :D *vreugdedansje*

Naast deze informatie kwam ook naar voren dat Oeganda rood zand heeft.. Dat in combinatie met 10 weken handwas verkleuren witte kleren na 10 weken oranje.. Dus ik het ziekenhuis in om een afgedankte AZM jas te scoren en dat ging met succes!!

Ook ben ik inmiddels van mijn kamer af... gisteren heb ik mijn sleutels ingeleverd en is het hoofdstuk: 1e keer op jezelf wonen ook al afgesloten *HOE BIZAR*!

Vandaag heb ik maar weer een bezoekje gebracht aan mijn vrienden bij de Travel Health Care Clinic en groeit mijn vaccinatieboekje aanzienlijk! Ook voor buiktyfus en gele koorts ben ik nu ingeënt en het recept voor de malaria pillen ligt klaar... Het vooruitzicht is 19 pillen voor de hele periode dus dat valt me heeeeeel erg mee :D!

Daarnaast heb ik ook mijn eerste tropenziekten boek binnen en kan ik aan de slag... *HAHA* Nouja.. na Thailand zal ik me daar maar eens in gaan verdiepen en lezen wat voor ziektes er voorkomen en die gaan uitzoeken.. Onvoorbereid daarnaar toe kan natuurlijk niet.. Het blijft school hè ;).

Ik ga nu snel weer verder met alle hart- en vaatziekten, zodat ik volgende week vrijdag rond 14.00 (tentamen begint om 13.30) vakantie heb!!!! :D :D

Tot snel,

Loes

  • 04 Juli 2010 - 17:04

    Thea:

    Dat heb je er heel goed vanaf gebracht de eerste drie jaar met lof afgesloten. SUPER GEDAAN!

    Nu eerst van een welverdiende vakantie genieten en dan weer je motor opladen om in Oeganda aan de slag te gaan succes gewenst meisje heel veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Best

Loes

Actief sinds 31 Mei 2010
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 25586

Voorgaande reizen:

28 September 2015 - 14 Oktober 2015

New York & Boston

19 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Loes & Loes go USA

14 Juli 2013 - 14 Augustus 2013

Rondreis Thailand

12 September 2010 - 04 December 2010

Community Medicine in Oeganda

Landen bezocht: